ALERGIA POKARMOWA U PSA- CO TO OZNACZA?

Głównymi przyczynami występowania problemów skórnych u psów są: alergia na pchły, atopowe zapalenie skóry oraz nieodpowiednia dieta.

Alergia pokarmowa jest wynikiem stosowanej diety i występuje u 1-10% psów z objawami dermatologicznymi.

Skłonności rasowe:

Podobnie jak u ludzi, również u zwierząt występują osobniki podatne na niektóre choroby. Rasy predysponowane do tej choroby to

Objawy alergii na pokarm mogą się pojawić w każdym wieku, ale większość psów wykazuje symptomy w pierwszych latach życia. Silny świąd, lizanie łap, zapalenie ucha, zaczerwienienie i podrażnienie skóry, biegunki oraz brak sezonowości występowania zmian mogą wskazywać na alergię pokarmową.

ALERGIA POKARMOWA U PSA

Każdy rodzaj pożywienia może wywołać alergię, ale istnieją składniki, które stwarzają największe ryzyko wystąpienia reakcji alergicznej. Są to : drób, mleko, wołowina, jaja, soja oraz zboża. Wpływ na wystąpienie tej alergii może mieć również środowisko, w którym znajduje się pies, a także predyspozycje genetyczne. Rozpoznanie opiera się na zastosowaniu odpowiedniej diety zaleconej przez lekarza weterynarii, a następnie stopniowym wprowadzaniu określonych rodzajów pokarmu i obserwacji nawrotów symptomów.

ALERGIA POKARMOWA U PSA

Leczenie polega na wyeliminowaniu z diety naszego podopiecznego składników, na które jest uczulony. Leki sterydowe przeciwzapalne oraz przeciwalergiczne tylko likwidują objawy, nie przyczynę i mogą chwilowo służyć w celu ulżenia psu, zanim objawy ustąpią po odpowiedniej diecie.